Toast 7 - Onwards to brighter days, we hope ..

(451 Posts)
Laska2Meryls Sat 17-Apr-21 17:08:59

Hello again Toasties !!
Here we are again ..Spring has definitely sprung.. and here we are leaving lockdown again (hopefully for the last time) and with any luck planning some social opportunities to wear our lovely stuff actually out somewhere !! smile

OP’s posts: |
Laska2Meryls Sat 17-Apr-21 17:14:57

And here we go .... smile
Cheerful Thread title was deliberate .

. I so hope that Toast are just experiencing a temporary blip ...

OP’s posts: |
ilovecherries Sat 17-Apr-21 17:20:28

I’m here grin. Thanks laska.

AmethystMoonShine Sat 17-Apr-21 17:55:25

Thanks @Laska2Meryls smile

Templetreebalm Sat 17-Apr-21 18:27:14

Laska2Meryls

And here we go .... smile
Cheerful Thread title was deliberate .

. I so hope that Toast are just experiencing a temporary blip ...

Thanks Laska
Fingers crossed !

applecatchers36 Sat 17-Apr-21 18:44:31

Thanks Laska 🤞for return to form

Bimblesalong Sat 17-Apr-21 18:56:48

Thanks for the new thread. Yes I hope the blip is temporary as I love my new Tala and Vine Print dresses. I’m unable to leave feedback at present, which I hope is another blip.

I note a couple of people in the EU having issues with heavy extra charges, what a nightmare.

Fortherosesjoni70 Sat 17-Apr-21 19:20:38

Than you @Laska2Meryls grin

Fortherosesjoni70 Sat 17-Apr-21 19:21:47

Perfect title😀👍

AuldFox Sat 17-Apr-21 19:34:07

Bimblesalong

Thanks for the new thread. Yes I hope the blip is temporary as I love my new Tala and Vine Print dresses. I’m unable to leave feedback at present, which I hope is another blip.

I note a couple of people in the EU having issues with heavy extra charges, what a nightmare.

Can you imagine the extra duty on a Toast dress? Ouch! shock

AuldFox Sat 17-Apr-21 19:34:38

Thanks again @Laska2Meryls hoping for good news here onwards...

Laska2Meryls Sat 17-Apr-21 19:42:36

I have just had answer to my email to Toast sent on 8th April complaining that I hadn't hear about my last order, that they had taken my money!! This is the order I sent back on 12th April ( the day it arrived) and now am waiting for my £165 refund!

Here's what they say:

Thank you for your email.Please accept our apologies for the lack of communication of receiving your order.We have now looked into this and can see that your order was successfully delivered on 12/04. We have checked your account and can confirm that your email address matches, therefore it appears to be an issue on our end. We understand how frustrating this can be and please be assured that we are working on the feedback we have received from customers regarding the new website. We apologise for any inconvenience caused. If you have any further queries please let us know.

hmm

OP’s posts: |
Bimblesalong Sat 17-Apr-21 19:45:13

There are at least a couple of feedback comments about the cost, one lady’s shoe order and another’s dress order. Both were about €100 iirc. The buyers commented that due to this they would not buy from the company again. So sad that business is being lost. Comments also touched on how there would have been costs for returns.
Positives though, I finally bought some of the lovely plimsolls in ecru and they are gorgeous!

ilovecherries Sat 17-Apr-21 19:46:55

Um...that’s helpful. Not. Wtf do they actually mean?

Laska2Meryls Sat 17-Apr-21 19:55:09

Not quite sure really Cherries . I never did get the order confirmation (and mine is a standard BTinternet email address so is hardly something unusual ..)
I said in my email to them that this had only been a problem since the new website, and that they had taken my money over a week previously and I had heard nothing at all .. ! I assume from their email back that they have had lots of complaints..

OP’s posts: |
faustina Sat 17-Apr-21 19:56:19

@Laska2Meryls - hah - any further queries my arse! You want your money back!

Laska2Meryls Sat 17-Apr-21 20:03:19

Yes , Faustina but to be fair , tha'ts not what they were answering..... This is a reply to an email I sent over a week after I ordered and 4 days before I received the order on the 12th.

It is really bad CS though that I have only just received a reply to that original email .. (9 days after sending it to them ) and 4 days after I actually received the item! (and sent it back!)

They have received my return now , (3 days ago ) but I am going to give them a weeks grace to refund before I query it..

OP’s posts: |
Countmeout Sat 17-Apr-21 20:17:24

Thanks @Laska2Meryls checking in.
What is the fit of the Tala like @Bimblesalong ?
The EU issue is out of Toast’s control though. It must be very annoying. We’d be charged for something coming the opposite way. I used to buy some items for a hobby regularly from Germany and the Netherlands, won’t do it now because of extra charges.

Bimblesalong Sat 17-Apr-21 20:22:28

@Countmeout I had to size down. I think it’s a looser fit although it’s hard to tell as there aren’t many pictures of the clothes on women.
I am between 12-14 in dresses abs originally got the 14 - very happy on the underarms. Tbh I would have tried the 10 if I had been in a shop but the 12 is a nice loose fit. Love the fabric and colour. Not worked out how the random pocket on the back will work. Looks like they’ve sewn it on the wrong side but a quirky feature.

MrsCat1 Sat 17-Apr-21 20:23:51

I today received a refund on a pair of trousers I sent back 9 days ago, but this was only in response to my query via chat. They did handle the chat query speedily and efficiently though.

Fortherosesjoni70 Sat 17-Apr-21 20:33:36

MrsCat1

I today received a refund on a pair of trousers I sent back 9 days ago, but this was only in response to my query via chat. They did handle the chat query speedily and efficiently though.

Sounds promising then MrsCat. Lets hope they are upping their game because it been dire.

ToastCosILoveIt Sat 17-Apr-21 22:49:09

Checking in, hope this thread brings more joy for us, sad to see a lovely brand have a major wobble.

AFingerofFudge Sun 18-Apr-21 10:36:39

Checking in too. I haven't had the pleasure (!) of ordering anything from the new site and I won't be in a hurry to either. I do live only half an hour away from a John Lewis and a Toast shop so I think in general I will stick to using them.

I wore my Annie side button cropped jeans the other day for the first time and although I'm a short arse, plump and quite square shaped in them, I loved them and felt very pleased with them.

NoCureForLove Sun 18-Apr-21 11:19:56

Placemarking!

clearsky Sun 18-Apr-21 11:58:03

I love the Annie side button jeans, they have been well worth the money for me.
I was thinking of ordering the Yana striped linen long shirt. Does anyone have this and could advise on sizing? I really don’t want to have to send it back. I usually take a 10 or small but sometimes have exchanged for an XS in Toast (never in any other shop).

Join the discussion

To comment on this thread you need to create a Mumsnet account.

Join Mumsnet

Already have a Mumsnet account? Log in