Talk

Advanced search

This topic is for discussing nappies. If you want to buy or sell reusable nappies, please use our For Sale/Wanted boards.

just started using reusable nappies for my 18mo, would I be better sticking to disp for nights?

(24 Posts)
lucysmam Fri 12-Sep-08 15:29:14

or at least until I get used to chasing her around the living room hmm trying to fasten poppers or pull them up like training pants?

Also, where could I get some more popper fastening ones (not sure what brand the ones I have are, they were given to me by a MNer & labels are faded) which are not too expensive but are fairly absorbent as she's a heavy wetter. Also, in funky bright colours? Although the colours don't really matter

Thanks smile

Nappyzoneneedssleep Fri 12-Sep-08 17:20:47

can you stick a pic in your profile so we can identify them? Poppers could be fuzzi bunz, wonderoos or mommys touch if they ar epocket nappies?

I would get your days sorted and an idea of her wettyness before upping the stakes to nightimes - that said a few boosters and it could be job sorted depending on what your using.....

lucysmam Fri 12-Sep-08 17:30:39

thanks Nappyzone, will stick a pic on when she's tucked up in bed.

Nappyzoneneedssleep Fri 12-Sep-08 17:54:55

oh i cant wait for that magical bedtime !

lucysmam Fri 12-Sep-08 18:06:37

lmao@magical bedtime! Nearly there . . . . . . hmm

accessorizequeen Fri 12-Sep-08 18:15:26

minki huggle would fit the bill, excellent for night-time & popper fastening.

lucysmam Fri 12-Sep-08 21:19:59

thanks accessorize, will have a look at those. If I can ever get her to sleep tonight hmm Little monster won't sleep at all

KnickersOnMaHead Sat 13-Sep-08 11:44:19

Message withdrawn

accessorizequeen Sat 13-Sep-08 12:42:00

I'd agree with knickers about the fluffles (size 2 are avail.2nd hand on here quite a lot & wear v.well esp if only used at night). I alternate huggles with fluffles. Or the bambinex teddies might be a similar absorbency at night, I saw some on the reusable nappy board this week.

BigBadMousey Sat 13-Sep-08 13:54:18

Fluffles are the best microfibre nappies for night IMO because they are fleece lined. DS uses his nippa fluffle at night sometimes.

DD2 has popper fit Ellas House bumhuggers at night. They are very absorbant, fully fleece lined and have a pocket for extra stuffing if you need it. They are hemp though so take a while to dry. I much prefer them over huggles which were too bulky and not absorbant enough for us (and went crunchy sad).

Airflow wraps over both btw.

accessorizequeen Sat 13-Sep-08 14:55:29

Yup, huggles would go pretty crunchy (I stick mine in a drier for 20 mins first shame on me)...Fluffles do come with poppers but tbh they're a pain to do as the fluff gets in the way - much better with a nippa. But you were looking for popper fastening for day rather than night, weren't you? I like wonderoos, and they def. come in funky colours but they don't work for everyone or all babies of course (like anything!).

lucysmam Sat 13-Sep-08 18:48:49

brill, thanks. Am going to google & have a look at some of these now I actually have peace n quiet! She didn't sleep well last night for a change hmm

accessorize, poppers would be easier for daytime simply because chasing her round to fasten nippa is a PITA & I'm struggling with the nippa I have as it is! Even after practising on teddy hmm

List for me to look up so none get forgotten:
Ellas house
Huggles
Fluffles
Wonderoos
bambinex teddies

knickersonmahead, what's a NB stuffable?

KnickersOnMaHead Sat 13-Sep-08 19:23:46

Message withdrawn

BigBadMousey Sat 13-Sep-08 20:29:08

Add Motherease Sandy's to your list - really absorbant popper-fit nappies which are easy to use as a pull up once you get the hang of 'em. Take a while to dry but really good nsppies.

accessorizequeen Sat 13-Sep-08 20:39:36

I've gone through this with ds2 and gave up completely on nippa nappies for a while, only used pockets. But I don't actually find wonderoos or fuzzi bunz particularly easy to use as pullups, the inserts keep riding up and they don't fit right. Sandies are good (although of course you have to then do the airflow as a pullup too) but the booster (assuming you use one) can also get bunched up. BBM, any ideas there? Best IMO were bumgenius with the velcro but then he grew out of them at 15 months I think & doesn't look like he'll grow back into them!

My ds (21 mo) has now decided that nappies are fab and fascinating, so don't have problems with anything now although in the last week I've had to give up on cloth as I have spd & expecting twins any day so just can't bend over to flush them in the loo!

lucysmam Sat 13-Sep-08 21:30:34

hmm @ velcro! not so sure but may be worth having a look at

good luck with the twins accessorize! will you be using cloth with them?

accessorizequeen Sat 13-Sep-08 21:42:26

why hmm? ds never able to undo his bg's, quite different from a sposie. I do have a stash of newborn stuff for the dt's, in fact the nappy pile in my house is quite ridiculous as ds2's is under his cot and there's 2 drawers of it in the dt's nursery. But never used cloth on ds2 until he was 4 months, so who knows.

BigBadMousey Sat 13-Sep-08 22:52:18

accessorizequeen - cloth really comes into it'a own with newborns and young babies IMO. For me it just felt like the right thing to do (nice soft nappy instead of papery thing) and no leaks - woohoo! I've used Wonderoos as a pull-up a fair bit and found it best to grab the insert at the front and back and hoist - not so easy with my fuzzis because the insert isn't as long. I haven't used Sandy's as a pull up with a booster but I know someone who does and she told me the trick is to not have the legs done up too tightly. Good luck with the DTs smile

Lucysmam My bf can put a velcro fit little lamb plus aplix wrap on her DD as she walks around the room! I have to say I'm impressed but it shows it can be done I guess grin. She can also knock up a fab pair of trews to easily rival any 'cut 4 cloth' offering in 30 mins envy. I moved over to pockets when DD2 turned wriggly escapologist on me but I went back to 2 parters when she calmed down again. Sometimes it is a fleeting phase - unfortunately it wasn't for DD2...arrgghhh!

lucysmam Sun 14-Sep-08 09:59:23

I just have visions of her being able to unfasten velcro like she can disposables, accessorise.

I don't think it's a phase, the wiggly thing, tbh. Think that she's about ready for potty training as she has started telling us when she's pooed but not when she's wet. So I may not need to invest in any more just yet in that case. Having said that, I am going to save for some for when we have another as they've been soooo much better for her nappy rash which she's been getting quite badly recently & you're right about them being softer BigBadMousey

Quite like the look of the wonderoos, probably something to do with my love of all things bright and colourful & also liked the look of Blueberry pocket nappies I think they were. Might order one of each to have a go with & see what they're like for my lo

KnickersOnMaHead Sun 14-Sep-08 12:48:43

Message withdrawn

lucysmam Sun 14-Sep-08 13:53:31

seems like either way she'll figure out how to get them off then! trousers for life

accessorizequeen Mon 15-Sep-08 11:26:57

Phaps they can all undo everything, it's just a question of whether they're interested. Cannot believe that ds2 could ever undo an airflow as I struggle with them sometimes!

Blueberries v.nice although I didn't find them v.absorbent and he outgrew the large within a month or two, depends on the chunkiness of legs & tummy I should think. They're v.pricey, but so cuddly on smile

accessorizequeen Mon 15-Sep-08 11:30:06

Thanks for the advice BBM, I do really want to use the cloth (esp the lovely bimble I got the other week, I really like them) on the dt's, dp bought 2 huge packs of pampers yesterday and I just felt a bit cr*p looking at them really.

lucysmam Mon 15-Sep-08 15:34:09

Maybe you're right about them all being able to unfasten everything accessorize, my lo can even undo zips! Which I didn't know until I found my empty handbag the other morning & had to hunt for random tampax n lippys that live in there hmm

I have ordered one of each to give a go and see how we get on

Join the discussion

Join the discussion

Registering is free, easy, and means you can join in the discussion, get discounts, win prizes and lots more.

Register now