Talk

Advanced search

Mumsnet has not checked the qualifications of anyone posting here. If you have any medical concerns we suggest you consult your GP.

Pilanoidal sinus

(21 Posts)
Snugglesrock Sat 22-Feb-14 21:02:22

Anyone suffered this or is currently suffering?

WooAGhostCat Sat 22-Feb-14 21:21:34

Never had one personally but see these regularly in theatre.
They look so bloody painful! Luckily it is a quick op and patients always look so relieved afterwards!

Snugglesrock Sat 22-Feb-14 21:27:54

Thanks woo. Was after a bit of hand holding really. I had one when pregnant so had the op under ga v scary cos of bubs. All fine. Kinda flared after giving birth but just kinda burst on it's own. Had it checked all fine. That was four n half years ago. Now I can feel one maybe two under skin again. They've been building for a while. Now one is starting to bloody hurt n I'm terrified. I'm now a single mommy working full time in a job that's awful and management are evil so to think I may need an op and then be off for a while petrifies me. I think id be able to cope with little one as she is at school during the day. It would scare me to be away from her if needed to be kept in but folks could help there

Just feeling sorry for myself massively. Bad me as there is far worse out there!!! shock

heatseeker14 Sat 22-Feb-14 21:41:57

snugglesrock hello again wink I have suffered with this twice it is nasty and painful sad The first time I had one they cut it open and let it ooze under gas and air and a little local jab to the area. Fast forward years later after I had my first dc it reoccurred, tried anitbiotics the dr wanted me to try stronger antibiotics I refused and asked to be referred - I was breastfeeding at the time and could barely sit down. They knocked me out that time, drained and packed it. It was a pain having the nurse pack it every few days but it was thankfully worth it as 8 years later it hasn't reoccurred.

Snugglesrock Sat 22-Feb-14 21:46:37

Thanks heat. (Thinking we lead similar lives In several respects nowwink)

Yeah that's how they did my op and left it open to be packed. I had two months off work in the end. Which was fab at the time. I was pregnant and knackered and it wasn't too miserable. I could lounge on sofa happily to recover.
Now with lo, singledom and a horrid boss and job, I'm bricking it!!!

WooAGhostCat Sat 22-Feb-14 22:01:04

Oh that does sound an awful situation to be in and that's without the PS!

heatseeker14 Sat 22-Feb-14 22:11:59

Haha I thought that, how funny.... although it's not really poor you. If I get the slightest pain in that area I sh@t myself. Have you seen the doctor yet? Maybe you could try antibiotics as they may work for you? Then perhaps combine with baths with salt and lavender oil? Do you feel run down in general, perhaps some extra vitamins will help. I remember when I was in hospital the doctor said this is really common in male taxi drivers hmm I felt sooo glamorous!

Snugglesrock Sat 22-Feb-14 22:18:24

I know heat I was told v common in Mediterranean men due to hair density!!! shock

No not seen doctor yet for fear of being sent in immediately. Need to build up to these things.shock Last time was like this was in the summer n it died down. But we both know that's only a recipe for it's getting bigger just not hurting hmm

I could really do with two months before an op and then things would be easier with work and less fallout to contend with. But that's an ideal world lol!!

Last time I had antibiotics with it was before the op tbh they just made it balloon and I was admitted immediately. Always worried same would happen. But in reality I think it was pregnancy that hadn't helped in that respect.

DipMeInChocolate Sat 22-Feb-14 22:18:43

The worst thing I've ever suffered with. I had 3 times, first was lanced at the docs, 2nd I was given morphine injection at A&E and it burst. 3rd time finally removed by op and packed for weeks. Awful pain, mine was the size of an egg in my coccyx. I feel for you op, you'll need the operation again though to otherwise it'll keep reoccurring.

Springcleanish Sat 22-Feb-14 22:25:59

Eughh I thought it was to do with noses and googled! You poor people who have suffered with this/ are suffering, hope you get better soon.

DebbieOfMaddox Sat 22-Feb-14 22:26:58

DH gets it. He's had it surgically removed once but, as predicted, it came back. Since then he's just tended to see the GP for antibiotics etc. (I've always rather glossed over the "etc.") when it starts to flare up again, although he will probably need surgery again one of these days.

He is Well Hairy (and probably destined to get more so; FIL looks like a rug).

Snugglesrock Sat 22-Feb-14 22:27:42

Thanks dip. Yes I rem when it flared a few days after giving birth. I remember saying this is worse than giving birth. It really was. Yikes ok scaring myself now. confused

Snugglesrock Sat 22-Feb-14 22:29:19

Thanks spring. It's V grim!!!
Debbie lol at ur fil. Can imagine a walking ruggrin

IamtheZombie Sat 22-Feb-14 22:35:14

Zombie had one when she was 16. She first noticed it at lunchtime at school. By final period she had to have a word with the teacher and get permission to stand during class. It was initially treated by lancing. Several weeks later she was admitted to hospital for an op and it's never recurred.

She did go on to develop hidradenitis suppurativa about 10 years later and it continues to plague her. She's often wondered if there's any connection.

heatseeker14 Sat 22-Feb-14 22:36:32

haha springcleanish did you get the rather lovely NHS arse picture by any chance! The first time it reared up I had been on a night out and was rather piddled and fell out of bed on my butt, by the next morning I thought I had bruised my coccyx, 2 days later I could barely get into the car blasted things. snugglesrk am kind of thinking like dipmeinchocolate that it will need cleaning and packing again..
But hey we are all in the hair arse gang together grin hmm

Snugglesrock Sat 22-Feb-14 22:38:57

Yep it's going to have to happen isn't it. Argggghhhhhhhh

Love expression piddled btw grin

Had one years ago, Dr said to try to manage it, which I did with hot baths and dressings of Sudocrem for about 18 mths. Had to drain the darn thing on several occasions when it got infected & swelled up & burst (sporn heaven!) but in retrospect I defo had horrible infections which were prob v dangerous (I remember spending 2 days in bed very sleepy while recovering after one).

The op was a great relief (packing it daily at local A&E was time consuming afterwards) & it has not reoccurred thank fuck. I was told that hairy rugby players get them (am neither!). Be v careful they (pilonidal sinaii (?)) can be vile things. Am trying desperately not to sound like my mum but your health is your wealth!

FifiLeBoo Sat 22-Feb-14 22:44:45

Yep I've had them all required surgery and packing, had 4 in total you have my sympathy they are grim

Snugglesrock Sun 23-Feb-14 09:25:51

Thanks for the hand holding guys

heatseeker14 Sun 23-Feb-14 10:16:04

No worries snuggles hope your derriere is feeling ok this morning? brew

Snugglesrock Sun 23-Feb-14 11:59:21

Hehe slightly better thanks heat wink

Join the discussion

Join the discussion

Registering is free, easy, and means you can join in the discussion, get discounts, win prizes and lots more.

Register now