Talk

Advanced search

4dpo and been experiencing horrible cramping and back pain since ovulation. Normal?

(35 Posts)
Hoping4no4 Sat 18-Jan-20 18:06:12

Hey.
So I ovulated on Tuesday (had 24 hrs of ewcm, headache, cramping and the darkest opk since I started doing them) next day, no ewcm and blank opk.
We have BD every day since Saturday until Thursday.
I do usually get ovulation pain but not for this long. It's been really quite strong, especially in my lower back. Does anyone else experience this?

OP’s posts: |
Sparkle2020 Sun 19-Jan-20 02:22:52

Omg me! Had my first positive OPK on cd11 and then cd12 so assuming ovulation on 12/13? Now cd19 so 6/7dpo and past few days I’ve had horrible horrible af type cramp and back pain

wavecatcher Sun 19-Jan-20 03:48:10

These early cramps have always been a sign I'm pregnant. Have tested on 10 dpo and always had a positive test by then. Good luck!

Sparkle2020 Sun 19-Jan-20 04:22:11

@wavecatcher do you remember how many dpo you would start getting the cramps?

Hoping4no4 Sun 19-Jan-20 10:20:47

@Sparkle2020 it's so difficult not to think it could be a sign isn't it! I really hope it is 🤞 How long have you been trying? This is our first cycle since having my mirena coil removed, hoping it's not my hormones playing tricks on me.
Really hoping we get our bfp. Sending lots of positive thoughts your way.
Today my cramps are still there, seem to be right sided, same side I ovulated. Also, very odd...my skin seems very soft today lol I think I'm going crazy 🙈🤣 how are you feeling today?
@wavecatcher really hope you're right! I've had cramping in early pregnancy before, can't remember if it was this early though xx

OP’s posts: |
Sparkle2020 Sun 19-Jan-20 10:35:29

@hoping4no4 on cycle 16 atm. Did they tell you when you’re supposed to go back on a normal cycle after coil removal? I still have the cramps too. Fingers crossed it’s a good sign for us xx

AnxiousAnnie86 Sun 19-Jan-20 10:40:19

@sparkle2020 I had my coil remover in August last year a early MC In November and nothing since! I did get a really positive opk on Sunday/Monday! Most postive I've ever had so praying that was it for me xx

Hoping4no4 Sun 19-Jan-20 11:07:37

@Sparkle2020 I had it removed on 16th Dec, started bleeding on 18th Dec and bled until January 10th! It was awful. Doctor said when I stopped bleeding that my cycle should be normal from now on. I know I ovulated so hoping my LP will be normal x

OP’s posts: |
Sparkle2020 Mon 20-Jan-20 03:26:34

Have yous still got cramps? I’m 7dpo now and still cramping :/ bit worried

Hoping4no4 Mon 20-Jan-20 07:04:45

Yes, still cramping.
Don't worry, unless we are doubled over in agony and bleeding there is no need to worry. I'm taking these cramps as a positive sign xx

OP’s posts: |
Sparkle2020 Tue 21-Jan-20 01:16:09

I really hope they are a positive sign

wavecatcher Tue 21-Jan-20 01:25:42

Mine always starts really early around 2dpo
Take it as a good sign! Mine was very noticeable with a strong pulling sensation. I've been pregnant every time (I have 4 children)

Hoping4no4 Tue 21-Jan-20 07:06:41

@wavecatcher fingers crossed 🤞❤ x

OP’s posts: |
Hoping4no4 Tue 21-Jan-20 18:13:23

HEARTBURN!! and I could eat a horse!

My minds going crazy, wish I was more dpo so I could test x

OP’s posts: |
Sparkle2020 Tue 21-Jan-20 19:07:23

I tested today, I’m 8dpo and this morning I got a vvvvf line on one step after 10 mins, then did 2 more after that which look negative sad when do you plan on testing? X

Hoping4no4 Tue 21-Jan-20 20:42:29

I've tested already, bfn. Don't know what I expected it's so early.
I hope your faint line turns into a really clear positive for you! 🤞🤞 x

OP’s posts: |
Sparkle2020 Tue 21-Jan-20 20:57:44

Are you 8dpo too? Yeah me too but have a feeling it won’t x

Hoping4no4 Wed 22-Jan-20 07:51:35

I'm 8dpo today, seems to be dragging lol x

OP’s posts: |
Sparkle2020 Wed 22-Jan-20 08:43:16

9dpo had a squinter again but think I’m just going daft. I hate ic’s, just don’t want to get a frer until I’m really sure it’s needed. But yes, it drags like crazy. It drags until fertile window and then it drags until af 🤦🏻‍♀️

Sparkle2020 Wed 22-Jan-20 09:24:44

This is my squinter lol 😂

Hoping4no4 Wed 22-Jan-20 10:08:24

Omg I can see it!!! Arrghh! Fingers crossed for you!
Are you using one step? I have some right crap ones that are 20 something sensitive. Wished I'd bought the 10 now lol x

OP’s posts: |
Sparkle2020 Wed 22-Jan-20 10:10:26

Omg really!! Ahhh don’t I’m getting my hopes up so much haha. Yeah they’re one step! If this isn’t my positive I wouldn’t buy them again mind because so many of them came with dents and scratches so have thrown out half the bloody batch. Are you testing today anyway? Might as well if they’re cheapies wine

Sparkle2020 Wed 22-Jan-20 10:10:45

wink wrong emoji lol

Hoping4no4 Wed 22-Jan-20 10:17:34

Are you still cramping? I'm still getting mild cramping, not as noticeable as before but still there.
Yeah, they're cheapies, I'm trying to hold off until tomoz. Don't want to be disappointed when I see a bfn lol
That emoji made me laugh, I've not had a drop since Xmas day...could do with a glass 🤣 x

OP’s posts: |
Sparkle2020 Wed 22-Jan-20 10:21:17

Yeah mines a bit milder but saying that it seems to be worse in the evenings anyway so will let you know later! Ooh hope you get a little extra line tomorrow then!! Hahah same here, last one was just before Christmas, wouldn’t mind a whole bottle 🤣 x

Join the discussion

To comment on this thread you need to create a Mumsnet account.

Join Mumsnet

Already have a Mumsnet account? Log in