Note: Mumsnetters don't necessarily have the qualifications or experience to offer relationships counselling or to provide help in cases of domestic violence. Mumsnet can't be held responsible for any advice given on the site. If you need help urgently, please see our domestic violence webguide and/or relationships webguide, which can point you to expert advice and support.

Hmmmm, about DHs reaction to vaginas. Opinions pease?

(74 Posts)
fluffyraggies Mon 11-Feb-13 20:13:35

http://www.greatwallofvagina.co.uk/home

Just shown DH the above image (prompted by a thread in AIBU), with the intention of saying 'look, what a good thing, to show that not all women are the same' sort of thing.

Before i could say anything he looked at it and said 'ugh'. 'Eww', in fact, and pulled a face.

I'm hmm and sad that that was his gut reaction. I told him as much, and we bickered.

I know this isn't a big deal, but i think it's a shame. I'm feeling a bit uncomfortable about it tbh. Isn't it a bit odd of him? My gut reaction to an image of a penis isn't 'ugh'.

lemonstartree Mon 11-Feb-13 20:27:16

those are not vagina's. they are vulvae.

fluffyraggies Mon 11-Feb-13 20:28:43

This is true lemon. But are they 'ugh'? sad

kinkyfuckery Mon 11-Feb-13 20:30:24

Yes, they're ugh. Same as penii. Not exactly attractive, really, are they? Well, not to me anyway - and I imagine not to your husband judging by his reaction.

merlottits Mon 11-Feb-13 20:35:53

They are ugly though aren't they? Functional like arseholes. Ugly just the same.

IThinkOfHappyWhenIThinkOfYou Mon 11-Feb-13 20:36:04

To be fair, they are much nicer in the flesh. I pulled a face too.

izzyizin Mon 11-Feb-13 20:36:18

Did you raise this topic before, during, or after dinner? hmm

While I have been known to become fond of certain male genitalia, my reaction to being shown a great wall of dangly bits would not be dissimilar to your dh's no matter what time of day the image was put in front of me.

MagicBaguette Mon 11-Feb-13 20:36:39

I personally do find other people's genitals a bit 'ugh'.

merlottits Mon 11-Feb-13 20:37:07

I love that my autocorrect wants to change 'vulva' to 'Vulcan' grin

Nagoo Mon 11-Feb-13 20:37:35

not odd.

if you aren't expecting to see a wall of genitals, ugh is a reasonable response.

Fairylea Mon 11-Feb-13 20:38:08

I think I would be urghhh if my dh showed me a placard of peni.

I would let his reaction slide !

hmc Mon 11-Feb-13 20:38:12

I think some of them are a bit of an acquired taste! - perhaps they would look better rendered in flesh attached to a real woman but I am afraid that i did go ewww at some of them. However, I'm now thinking mine is quite aesthetically pleasing. Perhaps I should whip it out more often

GreatUncleEddie Mon 11-Feb-13 20:38:44

I might well say ugh to a wall of penises, tbh.

zeeboo Mon 11-Feb-13 20:39:08

I have one but I don't want to look at it and frankly those casts are fugly.

MolotovCocktail Mon 11-Feb-13 20:39:39

I'm still sniggering at 'The Great Wall of Vagina' title. DH could hear menlaughing whilst he wa upstairs!

SPsFanjoHasABlingingVajazzle Mon 11-Feb-13 20:40:25

I had the response had your DH.

pinkyredrose Mon 11-Feb-13 20:41:37

I'm on the great wall! Not telling you which one I am though!

fluffyraggies Mon 11-Feb-13 20:42:11

'Tis me being an idiot then smile ok.

I genuinely didn't have an ugh reaction to them.

pictish Mon 11-Feb-13 20:45:13

I don't think ugh exactly, but I don't think they're beautiful either. I'm more meh about it.
Not bothered about seeing anyone else's clacker tbh.

SPsFanjoHasABlingingVajazzle Mon 11-Feb-13 20:49:04

"Clacker" grin never heard it been called that before!

fluffyraggies Mon 11-Feb-13 20:49:13

With some soul searching maybe it's just that i never considered he might be a bit 'ugh' about mine .... sad

IThinkOfHappyWhenIThinkOfYou Mon 11-Feb-13 20:49:31

This is what I'm looking for in a vagina

“She arches her body like a cat on a stretch. She nuzzles her cunt into my face like a filly at the gate. She smells of the sea. She smells of rockpools when I was a child. She keeps a starfish in there. I crouch down to taste the salt, to run my fingers around the rim. She opens and shuts like a sea anemone. She's refilled each day with fresh tides of longing.”

You don't get that from plaster of Paris. You can love the living flesh but be a bit ugh by a wall of powdery amputees. Honest.

Whatnameforme Mon 11-Feb-13 20:51:41

Hmc I have to thank you for the coughing fit after laughing at your post And OP I would have to agree that all dangly bits look urgh!
Especially if your not expecting to see a wall of it shoved under your nose!!

MajesticWhine Mon 11-Feb-13 20:52:09

I don't think they are ugh. I find them kind of fascinating, but I don't think you're DH's reaction is odd.

Selks Mon 11-Feb-13 20:53:21

He won't be 'ugh' about yours though, because it's yours smile

A whole wall of genitalia is pretty full on, however. Chill, though. Just 'cos his off the cuff reaction was 'eww' doesn't mean that he feels that about your love cleft however.

Join the discussion

Join the discussion

Registering is free, easy, and means you can join in the discussion, get discounts, win prizes and lots more.

Register now